måndag 17 maj 2010

Kontrasternas land!

Sydafrika ar verkligen kontrasternas land. Fredag kvall tog min extra mamma med mig till en italiensk restaurang i ett kopcenter dar vi cruisade runt mellan Gucci, Dior, Burberry, Louis Vuitton osv.
Lordag morgon hamtas jag upp av Uncle Ivan som tar med mig till nagra av Kapstadens alla Township. En mycket givande tur dar vi besokte en del manniskor och dar manniskorna oppet satt vid gatan och rokte pa, dar de oppet slogs men ingen grep in, dar barnen satt ensamma mitt i vagen utan nagra vuxna i narheten.
Det kallas kontrast, men i detta fall inte pa det fagra satt vi anvander ordet da vi vill redigera vara bilder.

Ren lycka? Ser vi samma typ av leende pa diors senaste reklam??
Prinsessor fran en annan varld.

Forsta soldagen pa lange= tvattdag!
(Ni far ursakta bildkvaliten, da jag inte kunde ga ut ur bilen pa grund av min hudfarg. Ge mig lite mera sol tack, min hud har for stark kontrast till mina vanner i dessa omraden)



1 kommentar:

  1. galet när man tänker på det! förstår att du stöter på det ännu mer än när vi var där nere.

    tycker om prinsessorna :)

    SvaraRadera