torsdag 18 februari 2010

Dag 3 - Jag ar en ond manniska

Idag har jag varit larare hela dagen! Jag skulle halla en lektion i Svensk historia och kultur, valdigt roligt med en Sydafrikansk klass och alla deras fragor. Jag hade tagit med mig djungelvral fran Sverige som jag tankte att jag skulle lura i dem. (Jag ar en ond manniska) Sydafrika ar ett land som alskar socker (de har ca. 4 msk socker i en kopp kaffe eller te). Sa jag gav alla elever 3 djungelvral och sa at dem att ata dem nar jag raknade till 3. Det var oslagbara ansiktsutryck! Det var inte manga som ville ha mer nar jag erbjod dem mitt svenska godis. Moahaha!
Jag holl sedan ett alldeles for hart danspass sa att halva klassen gick och satte sig. Lovely!
Men jag trivs verkligen och solen den skiner!

6 kommentarer:

  1. Haha, djungelvrål är en riktig stämningshöjare må jag säga,

    Tack för en underbar blogg, Lina när du blir stor tycker jag du ska göra något som har med skriva att göra, det är du bra på.

    Många kramar från NZ

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte heller Djungelvrål så jag förstår dem :)

    Härligt att höra/se att du har det bra och att du trivs!

    Kram!
    //Anton

    SvaraRadera
  3. underbart att läsa allt, tänker på dej babe!!!! Michaela

    SvaraRadera
  4. åh gillar bloggen starkt lina! saknar dig:)

    SvaraRadera
  5. Oh, tack mina vanner!

    Jag saknar er och tanker pa er.

    Kramar till er alla!

    SvaraRadera