tisdag 29 juni 2010

Svensk sommar...

Idag ar det en sadan dag da jag drommer mig bort till svensk sommar. Den Sydafrikanska vintern har vissa likheter med Oktoberregn, bortsett fran att Sverige har varma hus med tata tak. Men om exakt 3 veckor satter jag mig pa ett plan och behover inte langre dromma...
Men fram tills jag satter min fot pa svensk mark sa gor jag mitt basta for att fa ut sa mycket som mojligt av mina sista veckor i Cape Town. Dock med regelbundna avbrott pga. FotbollsVM. Skolorna oppnar inte igen forran om 2 veckor da turisterna borjar lamna landet. Men jag har standigt mina elever runt omkring mig anda, de dyker standigt upp i mitt hus. Har bokas det inte tider for att traffas och umgas, man vaknar pa morgonen, sticker ut huvudet fran sitt rum och ser vilka som ar pa besok.
Peace!

1 kommentar: