söndag 28 mars 2010

I have a Squartle!


Jag har insett att min tid med Emrik i France har lamnat sina spar..



Jag satt och snackade om husdjur med mina elever och forsokte forklara for mina elever att jag har en skoldpadda hemma dar jag bor.



Sa med prydlig engelska sager jag glatt[- I have a Squartle at the piano where I stay!

Alla kollar pa mig forvanat. A squartle?

De fragar forsiktigt om jag inte menar a turtle..


Eh, javisstja. Nagra sekunders tystnad...


En av eleverna fragar: Lina brukar du mojligtvis kolla pa pokemon?



Hmm, Squartle var det!

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha, sjukt roligt!
    :)
    Vad ska ni göra i påsk? Ha en fin helg!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Svenska Alternaklassen ar just nu i Kapstaden, sa min basta van ar har med dem. Sa vi hade en trevlig pask da vi besteg Table Mountain och gjorde dans och dramaprogram i kyrkan och besokte patienter pa sjukhus.

    Hur var din pask Magdalena?

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Hej! Den var skön.. :) Så gött med 4 och en halv dags ledigt. Min hjärna började till och med funka igen! (Ett trevligt återseende.)

    Snart kommer halva din familj till Skåne! Helt galet att både Malin, Oskar och Anna kommer att vara här över min fölsedag. Lyxigt.

    Tack för fina kommentaren! Jag saknar dig också.

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Squartle stavas med i istället för a.

    Emrik

    SvaraRadera