måndag 12 april 2010

Vintern kommer!


Jag har drabbats av koldchock! Vart kom kylan ifran? Har aker man till ett Afrikanskt land och fryser. Vintern ar verkligen pa vag har och jag ar inte mentalt forberedd pa det. Jag inser att Sverige borjar ga mot var och sommar och jag inser att jag missar annu en svensk sommar, det gor lite ont i hjartat.


Men aven om det ar kallt ute och inne, sa tackar jag Gud for mina elever for de ger mig sann varme.


Om 2 veckor aker de till Sverige, sa jag ar fullt upptagen med att undervisa dem om svensk kultur och hur de ska agera pa tunnelbanan i Stockholm. De forstod inte riktigt poangen med att de maste sta pa en sida i rulltrappan. "Vem gar i en rulltrappa?" fragade det, "poangen ar ju att man kan sta stilla i trappan och anda aka uppat". Hmm, Stockholm Stockholm!

3 kommentarer: